Friday, November 13, 2009

保持理智

我很喜欢
那些能够把内心的想法翻译成文字,然后用文字诠释成很直接,却又很抽象

她总能让人对号入座
让人活在实在的文字世界里,她让你回忆,面对,坦诚,甚至接受


总是告诉自己别想入非非

总是安慰他人,缅怀过去是好事,但要知道自己需要面对的是未来
自己,总是很骄傲,因为做得到。


我的家人都很高兴,我终于回到家里
回来家里,我处理的是一连串的心理问题,爸妈的心理,弟妹的心理。
我必须为他们平衡内心,而我的呢?

我总是诠释成,过去不必遗忘,因为它,才有现在的我。

总是让人误会的我,早已养成 不在意 这不好的习惯。
但原来,即使我在意,也不会是事;是人。

我很喜欢理智,不断寻求答案,喜爱分析的自己(爸爸的基因,昨天才发现的),想想,原来我的冲动,都是对着你而已

4 comments:

Wei said...

我 来看你了..=)

lynn said...

dk,
now only i realized what u wrote is really what i thought.

now only i know we really have similar character.

now only i know actually there's someone in this world have the same feeling and thought as mine in same situation.

Low EQ? how people judge u?
do things without thinking so much?
all this....ha~

so, everytime when i visit ur blog, i felt so...weird~ =)

DaoKang said...

蔚~我也有去看你哦~不过最近不习惯留言了。

Lynn~but actually no one is exactly same de, coz i'm always special..wakkakaa...

should not feel weird, but, nice to read, nice to think and nice to visit again..xD

lynn said...

u r right, no one in this world is exactly the same. but at least u n me are more similar compare to others. maybe u r much more better than me coz u know how to express ur deep feeling, but i can't. maybe next time i will visit ur blog more often to balance myself. ha! keep it up man! =)